Mladá Boleslav se stala druhým investičně nejatraktivnějším městem hned po Praze. Vyplývá to z průzkumu společnosti MasterCard ve spolupráci s Vysokou školou ekonomickou v Praze.
V rámci této studie jsou české kraje a nejvýznamnější česká města hodnocena ze dvou hledisek, a to ze socioekonomické úrovně a investiční atraktivnosti. Hlavní město potvrdilo v žebříčku své postavení nejvíce investičně atraktivního města České republiky.
Celkově se průzkumu zúčastnilo 14 krajů a 24 nejvýznamnějších českých měst. Hned za Prahou se na druhém místě umístila Mladá Boleslav, následovalo Brno a Plzeň.
Pohonem Mladé Boleslavi je Škoda Auto
Investiční atraktivnost se projevuje v nízké úrovni nezaměstnanosti nebo vysokém průměrném výdělku v podnikatelském sektoru. Praha si velmi dobře stojí také v oblasti zahraničních investic, což se projevuje vysokým podílem reinvestovaného zisku.
Na druhém místě v žebříčku investiční atraktivity se s 65,6 procenty umístila Mladá Boleslav, která leží ve Středočeském kraji. Mladá Boleslav je s tímto indexem také investičně nejatraktivnějším městem ze všech nekrajských měst. Město je spojeno s firmou Škoda Auto, která zde sídlí a výrazným způsobem ovlivňuje život ve městě i jeho širším okolí.
„Mladá Boleslav je dnes významným průmyslovým městem, které je i sídlem největšího českého exportéra a jednoho z tahounů české ekonomiky, automobilky Škoda Auto. Díky působení tohoto podniku i řady jejích dodavatelů přispívá dlouhodobě k nízké míře nezaměstnanosti v celém regionu. Město je však sídlem i řady obchodních center a stovek dalších podnikajících subjektů, které přispívají k dynamickému rozvoji města a jeho vysoké životní úrovni,“ uvedl Pavel Javorský, ředitel kanceláře MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko.
Tradice průmyslu v Brně
V indexu investiční atraktivnosti s 58,1 procenty skončilo město Brno na třetím místě. Dominantní centrum Jihomoravského kraje může být pro investory atraktivní díky své poloze a tradici průmyslového města. Postupně se zde rozvíjí spolupráce podnikatelské sféry a vysokých škol, která přispívá k atraktivitě města pro zahraniční i české investory.
Na čtvrtém místě skončila Plzeň s 57,8 procenty. Ta v současnosti profituje zejména ze své výhodné geografické polohy v centru Evropy a silničního spojení s hlavním městem Prahou i sousedním Německem. Plzeň je pro investory atraktivní díky své dopravní poloze, průmyslové tradici i zkušenostem z lokalizace investic velkých nadnárodních firem.
„Investiční atraktivnost města Plzeň zvyšuje technicky kvalifikovaná pracovní síla. Důvody lze hledat mimo jiné z významné strojírenské tradice. Město Plzeň také velmi brzo pochopilo, jaký je význam aktivní práce s potenciálními investory a získalo tak značné konkurenční výhody,“ vysvětluje rektor Vysoké školy ekonomické v Praze Richard Hindls.
Praha | 92,6 % |
Mladá Boleslav | 65,6 % |
Brno | 58,1 % |
Plzeň | 57,8 % |
Hradec Králové | 52,8 % |
Ostrava | 51,2 % |
Pardubice | 49,8 % |
České Budějovice | 48,3 % |
Liberec | 46,8 % |
Olomouc | 45,7 % |
Kladno | 45,6 % |
Ústní nad Labem | 44,3 % |
Zlín | 43,8 % |
Jihlava | 41,9 % |
Karlovy Vary | 41,9 % |
Znojmo | 41,0 % |
Teplice | 41,0 % |
Děčín | 39,6 % |
Opava | 39, 2 % |
Frýdek-Místek | 37,8 % |
Most | 37,8 % |
Uherské Hradiště | 36,8 % |
Tábor | 36,0 % |
Karviná | 35,7 % |