Začali před pěti lety. Tak, že se na trhu reklamy osamostatnili po odchodu z velkých reklamních domů. Pomalu se tehdy začala šířit nejistota na finančních trzích, ekonomika šla dolů a s ní jako první náklady firem na reklamu. 

Agenturu Konektor, kterou tehdy Petr Rydl s Martinem Charvátem založili, to ale netrápilo. "Zaprvé jsme začínali z nuly, takže jsme pořád jen rostli. Zadruhé reklamní byznys taky hledal cesty, jak reagovat a jak šetřit, a my od začátku začali se systémem, který klienty nestál moc," vysvětluje šéf Konektoru Rydl.

Už samotný název firmy napovídá, že chce spojovat. "Chtěli jsme se profilovat jako projektová agentura, což je nákladově efektivnější, nabíráte lidi na konkrétní projekty. Kvůli krizi firmy rušily paušály na reklamu, které měly u velkých agentur a začaly zadávat zakázky jednotlivě," doplňuje Charvát.

Dnes se podle obou pánů Konektor snaží mít v jednu chvíli kolem deseti zakázek. Letos pracovali v předvolební kampani pro pražskou ODS, z jejich dílny pochází také některé reklamy pro T-Mobile, nedávno dokončili další velkou zakázku, spoty pro Hamé. Ty poběží až v únoru v době olympijských her.

Klesala v reakci na úspory firem vstříc reklamě cena vaší práce?

Rydl: Hodnota projektů klesá. To je pravda. Firmy jsou opatrnější. Ale na druhou stran jsme se naučili dělat tu práci efektivněji, proto může padat cena. Děláme věci na první pokusy s minimem reworků.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se