Spot společnosti Vodňanská drůbež podle názoru Rady pro reklamu neporušuje etický kodex reklamní branže s odůvodněním, že Andrej Babiš nemá žádnou funkci, takže není politikem, a vystupovat v reklamě společnosti, kterou vlastní, prý může.

Rada pro reklamu se tak rozhodla ignorovat etický kodex, který sama vydala, stejně jako svá předchozí rozhodnutí v obdobných věcech. Uvedená reklama není v rozporu se zákonem o regulaci reklamy, ale je v rozporu s Etickým kodexem reklamy, a to konkrétně ustanovením části prvé, kapitoly III, bod 6.2.

Toto ustanovení uvádí, že reklama nesmí ke svému působení využívat nositele veřejné autority (například politiky, představitele odborných medicínských a jiných společností), i když by oni sami se svým úplatným či bezúplatným působením v reklamě souhlasili.

Taková reklama je rovněž nekalosoutěžním jednáním. Příkladem takové reklamy byly billboardy propagující energetický nápoj Erektus, v níž byl zobrazen dvojník tehdy úřadujícího ministra Josefa Luxe, nebo reklama, na které byl zobrazen dvojník papeže Jana Pavla II. Stejně Rada pro reklamu rozhodla o reklamě autopůjčovny Sixt, která na billboardech použila fotografie tehdejšího předsedy ODS Mirka Topolánka, o reklamě, kde tehdejší předseda ODS Václav Klaus stál pod nápisem "Volte Völkl", nebo o reklamě na energetický nápoj s tehdejším ministrem Schwarzenbergem.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se